greek

PH-TWY FERRY FLIGHT

english


Η Αερολέσχη Μεσογείων εξ αιτίας της όλο και αυξανόμενης πτητικής δραστηρότητας των μελών της, και τη θέληση για πτήση, είχε αποφασίσει στην γενική συνέλευση του σωματείου το Φλεβάρη του 2009, την απόκτηση ενός ακόμη Cessna 172. Η αναζήτηση κυρίως επικεντρώθηκε στην ευρωπαική αγορά έτσι ώστε να βρεθεί όσο το δυνατόν πιο εύκολα ένα μοντέλο παρόμοιο (αν όχι ίδιο) με το Reims Cessna F172M SXASG (πρωην OOSKG) το οποίο είχε αγοραστεί από το Βέλγιο. Το νέο αεροσκάφος λοιπόν βρέθηκε στην Ολλανδία και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο Lelystad (EHLE), με νηολόγιο PHTWY. Ο τύπος συγκεκριμένα είναι Reims Cessna F172M και μάλιστα είναι κατασκευής του 1976. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαφέρει ελάχιστα από το SXASG (1973), παρουσιάζοντας ελαφρώς βελτιωμένα πτητικά χαρακτηριστικά (1-2Kts), ενώ στο συγκεκριμένο αεροσκάφος η μεγαλύτερη διαφορά με το SXASG είναι τα standard tanks κάτι που καθόρισε ουσιαστικά το σχεδιασμό του ferry flight. Έχοντας την εμπειρία του Ferry Flight του OOSKG, έτσι και σε αυτή την περίπτωση αποφασίστηκε μετά την αγορά του, να σταλεί πλήρωμα για το ferry flight από Lelystad προς Μέγαρα.



Το PHTWY στο Lelystad της Ολλανδίας 12/10/09

Στις 13/10/09 ξεκίνησε το ferry flight του PHTWY από Lelystad (EHLE) με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (LGMG) με χειριστές τους Ρήγα Ιάσονα (CPL/FI) και Τσόπελα Ηλία (PPL) σε συνθήκες VFR VMC. Νέες εμπειρίες, ανεπανάληπτες εικόνες και τοπία για το πλήρωμα.. Ολόκληρη τη διαδρομή καθώς επίσης και VFR Routes των αεροδρομίων που έγιναν οι στάσεις για διανυκτέρευση ή ανεφοδιασμό μπορείτε να τη δείτε σε pdf format.

Πρώτη απογείωση και δεξιά στροφή με άνοδο για τα 1500AGL από το Lelystad (EHLE) στις 13/10/09 06:55 UTC, ημέρα Τρίτη, και πορεία 202. Αφήνοντας την περιοχή του Lelystad πάνω από το ERMELO αλλάζουμε συχνότητα και ερχόμαστε σε επικοινωνία με το Dutch Mil Information. Το τοπίο είναι δύσκολο σχετικά για ναυτιλία με τις αστικές περιοχές σχετικά διάσπαρτες και όχι συγκεντρωμένες, κάποια ποτάμια ξεραμένα, άλλα γεμάτα με νερό. Η καλή ανάγνωση του χάρτη, σταυροδρόμια, γραμμές τραίνων, αλλά και οι radials του PAM VOR μας βοηθάνε να φτάσουμε στα σύνορα με Βέλγιο αποφεύγοντας (το ίχνος μας έπρεπε να έχει ακρίβεια 2-3ΝΜ) τις CTR των Gilze-Rijen (EHGR) και Eindhoven (EHEH). Ο καιρός σε αυτό το σκέλος δεν προβληματίζει αφού πετάμε αρκετά χαμηλά, ο άνεμος σχετικά από πίσω βοηθά και αποτέλεσμα GS 105-115Kts, η βάση νεφών φαινόταν 500-1000ft από πάνω μας.

Περνώντας τα σύνορα καλούμε Brussels Information και έχοντας καλή πλέον επαφή με το BUN VOR και DME συνεχίζουμε πάνω από αυτό και περνάμε ΔΝΔ (πορεία 258) σε ένα "κανάλι" 2ΝΜ ανάμεσα από τις CTR των Brussels (EBBR) και Antwerpen (EBAW), φτάνοντας στο W Point και συνεχίζοντας ΝΔ προς το AFI VOR/DME. Για να αποφύγουμε την CTR του Chievres (EBCV) συνεχίζουμε ΝΔ περνώντας 10ΝΜ ΔΒΔ από το CIV VOR, στη συνέχεια με πορεία ΝΑ συγκλίνουμε προς τη radial 185 του CIV VOR και μετά από 5ΝΜ διασταυρώνουμε τα σύνορα με τη Γαλλία όπου καλούμε Lille Information. Τα "στενά" περάσματα ανάμεσα από τις CTRs, η μεγάλη πυκνότητα επικίνδυνων και περιορισμένων περιοχών, καθώς επίσης και η μορφολογία του εδάφους με τις διάσπαρτες αστικές περιοχές έκανε το σκέλος Ολλανδία-Βέλγιο-Σύνορα Γαλλίας ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της διαδρομής.

Με πορεία 188 αφήνουμε το Βέλγιο και περνάμε στη Γαλλία, ανεβαίνοντας στα 3500, ο καιρός εμφανίζει αρκετό ενδιαφέρον, αφού υπάρχει μια πρώτη βάση από διάσπαρτα νέφη στα 1500-2000 και μια δεύτερη βάση πιο ψηλά στα 4000 περίπου broken-overcast. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα από πλευράς ανάγνωσης χάρτη, ανέμων και αναταράξεων κλπ. Οι αστικές ζώνες της Ολλανδίας και του Βελγίου έχουν αντικατασταθεί από κυρίως αγροτικές εκτάσεις της Βόρειας Γαλλίας και μεμονωμένα χωρία-κωμοπόλεις. Μια από αυτή ήταν και το LAOΝ 23NM ΒΔ από τη Reims γεννέτηρα των Reims Cessna. Διπλώνοντας το χάρτη VFR ΕΒ/ΕΗ της Jeppesen και περνώντας στον αντίστοιχο LF-2 της Γαλλίας, με σταθερή πορεία 188 περνάμε 10ΝΜ Δυτικά από την CTR της Reims και συνεχίζουμε στο CTL VOR/DME το οποίο περνάμε και αλλάζουμε συχνότητα σε Seine Information.



Στα 3500, πάνω από τα SCT, με το PHTWY κοντά στην Reims, France 13/10/09

Ο καιρός δείχνει να μην βελτιώνεται, ενώ έχουν απομείνει μόλις 50ΝΜ για τον πρώτο σταθμό μας το αεροδρόμιο Troyes LFQB. Πλησιάζοντας το TRO VOR (αλλά όχι DME..) η νέφωση στα 2000 είναι scattered προς ... broken και έτσι κοντά στο TRO VOR που απέχει 3-4ΝΜ από το αεροδρόμιο του Troyes γίνεται η απαραίτητη "βούτα". Ο κεντρικός δρόμος είναι καλός οδηγός αλλά η βάση νεφών είναι αρκετά χαμηλή και φτάνει σε μερικά σημεία και 600-700AGL. Τελικά εντοπίζουμε την πόλη του Troyes και από εκεί και πέρα εύκολα το αεροδρόμιο με το οποίο έχουμε έρθει ήδη σε επαφή, η ορατότητα λόγω χαμηλής νέφωσης είναι κακή, παρόλα αυτά μια πολύ εύκολη προσγείωση με σχετικά ασθενής ανέμους εκτελείται στο διάδρομο 17 στις 09:55 UTC. Συνολική διάρκεια chock-to-chock 3:15, συνολική απόσταση EHLE-LFQB 281NM, κατανάλωση 94lt, πολύ φτηνή AVGAS και τέλη προσγείωσης εξαιρετικά λίγα. Γρήγορη ενημέρωση για τις μετεωρολογικές συνθήκες του επόμενου σκέλους και μια ευχάριστη συνάντηση στην πίστα κατά την τροχοδρόμηση για ανεφοδιασμό, ένα λαγουδάκι τροχοδρομεί παράλληλα με το PHTWY.



Τροχοδρόμηση στο Troyes LFQB με το PHTWY και το λαγουδάκι, France 13/10/09

Μετά από 1:15 εκκίνηση στο Troyes και απογείωση από τον 35 στις 11:20 UTC με προορισμό το στρατιωτικό αεροδρόμιο Valence (LFLU). Η πρόγνωση για τον καιρό ήταν πιο αισιόδοξη για τις νότιες και ανατολικές περιοχές της Γαλλίας, παρόλα αυτά τα πρώτα 50-70ΝΜ και πάλι υπήρχε μια βάση από διάσπαρτα νέφη χαμηλά και μια δεύτερη broken-overcast πιο ψηλά, με αποτέλεσμα η πτήση μας να διεξάγεται ανάμεσα σε αυτές. Ακολουθώντας την 171 radial του TRO VOR που μας οδηγούσε στο ATN VOR/DME ερχόμαστε σε επαφή με Paris Information. Στα 25ΝΜ από το ATN VOR/DME έχουμε καθαρή επαφή με το DME του και ερχόμαστε σε επαφή με το St. Yan Approach. Περνάμε την πόλη Montceau Les Mines, ο καιρός καθαρίζει, ο ήλιος βγαίνει, ο άνεμος γίνεται δυνατός και η GS 115Kts.



Το πλήρωμα του PHTWY Ρήγας Ι. (αριστερά), Τσόπελας Η. (δεξιά στη φωτό),
France 13/10/09


Ακόμη πιο ΝΑ πλησιάζουμε την περιοχή της Lyon με την οποία ερχόμαστε σε επαφή. To LSE VOR/DME μας βοηθά και περνάμε 5ΝΜ Ανατολικά της CTR της St. Etienne. Η συνέχεια είναι πολύ εύκολη, αφού η πόλη της Valence διακρίνεται από αρκετά μακριά, στα 10-15ΝΜ ΒΔ του αεροδρομίου ερχόμαστε σε επαφή με τον πύργο, περνάμε άνωθεν 1500AGL κλιμακωνόμαστε στο δεξί υπήνεμο του 01 και προσγείωση με 30-32Kts στις 13:25. Συνολική διάρκεια chock-to-chock 2:15, συνολική απόσταση LFQB-LFLU 202NM, κατανάλωση 69lt, επίσης φτηνή AVGAS και μηδενικά τέλη προσγείωσης, μια ευχάριστη ασυνεννοησία για τον τρόπο πληρωμής σε ΑγγλοΓαλλικά με αίσιο και κωμικό τέλος.

Με ελάχιστη καθυστέρηση για τα απαραίτητα εκκίνηση στις 14:25 και απογείωση στις 14:30 από τον ίδιο διάδρομο από το LFLU, πορεία για το MTL VOR/DME το οποίο αφήνουμε πίσω ακολουθώντας την radial 182 που μας οδηγεί στο AVN VOR, σε επαφή με το Marseille Information. Περνάμε την πόλη του Avignon και συνεχίζουμε με ΝΑ πορεία σε επαφή με το Provence Approach στο Salon de Provence όπου αναγκαζόμαστε να ακολουθήσουμε τα VFR Routes, σε μια περιοχή με έντονη κυκλοφορία. Πλησιάζοντας την πόλη της Marseille περνάμε από τα NA, και NB Ref. Point, άνωθεν από το threshold του διαδρόμου του LFML (Aeroport de Marseille Provence), στο SA, στο S τελικά στο SE Point πετώντας πλέον πάνω από την Μεσόγειο 1500AGL.



Στα 1500AGL, πάνω από το Aeroport de Marseille Provence (LFML), με το PHTWY, France 13/10/09




Στα 1500, με το PHTWY κοντά στην Toulon, France 13/10/09

Τα Rep. Points στη συνέχεια διακρίνονται από μίλια και έτσι συνεχίζουμε εύκολα με ανατολική πορεία περνώντας τις πόλεις Toulon, Hyeres, St. Raphael. Πλησιάζοντας τις Κάννες ερχόμαστε σε επαφή με τον πύργο, και μπαίνουμε στο αριστερό υπήνεμο του 17, το τοπίο είναι αρκετά όμορφο, βγαίνουν δεκάδες φωτογραφίες και το PHTWY προσγειώνεται στις 16:45 στο πανέμορφο αεροδρόμιο Cannes Mandelieu (LFMD).



Στο αριστερό υπήνεμο του 17 με το PHTWY στις Κάννες (LFMD), France 13/10/09




Στο αριστερό βασικό του 17 με το PHTWY στις Κάννες (LFMD), France 13/10/09




Το PHTWY στο αεροδρόμιο των Καννών (LFMD), France 13/10/09

Συνολική διάρκεια chock-to-chock 2:25, συνολική απόσταση LFLU-LFMD 174NM, κατανάλωση 71lt, AVGAS και τέλη προσγείωσης σε πολύ καλή τιμή. Στις Κάννες έγινε η πρώτη διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο αρκετά κοντά στο αεροδρόμιο.

Την επόμενη ημέρα Τετάρτη 14/10/09, η μετάβαση στο αεροδρόμιο ήταν αρκετά εύκολη και η αυτοεξυπηρέτηση για τον καιρό έκανε εύκολη τη διαδικασία μετεωρολογικής ενημέρωσης. Οι προγνώσεις ήταν αρκετά καλές, και η απογείωση έγινε στις 07:27 UTC από το αεροδρόμιο των Καννών σχεδόν με άπνοια από το διάδρομο 17, αριστερή στροφή και άνοδο στα 1000. Ερχόμαστε σε επαφή σύντομα με το Nice Information, στα αριστερά μας η πόλη της Nice και λίγο μετά το Μονακό όπου βρίσκονται τα σύνορα της Γαλλίας με την Ιταλία.



Στα αριστερά μας το Μονακό από τα 1500 με το PHTWY, France 14/10/09

Ανεβαίνοντας στα 3000 με μια μικρή καθυστέρηση ερχόμαστε σε επαφή με το Milano Information και το Genova Approach. Διασταυρώνουμε την περιοχή της Genova νότια από την Albenga (LIMG, ένα αεροδρόμιο κυριολεκτικά φυτεμένο μέσα σε βουνά!) προς το Sestri Levanti Rep. Point περνώντας ουσιαστικά έξω από τη CTR της Genova. Από εκεί και μετά για λόγα μίλια ακολουθούμε το autostrada και με πορεία ΒΑ αποφεύγουμε μια απαγορευμένη περιοχή και ξεκινάμε άνοδο για να περάσουμε ουσιαστικά τον κύριο ορεινό όγκο των Απέννινων. Το PHTWY έφτασε στο FL90 με σχετική άνεση, με επιδόσεις σχεδόν ίδιες με αυτές που παρουσιάζονται στο AFM και λίγο καλύτερες (300fpm στα 9000, με σχεδόν full καύσιμα και αρκετό βάρος επιβαινόντων και μπαγκάζια). Το Outside Air Temp. έδειχνε -9C και οι εικόνες ήταν μαγευτικές.



FL90 πάνω από τα Απέννινα στους -9C με το PHTWY, Italy 14/10/09




Ο Ρήγας Ι. στο FL90 πάνω από τα Απέννινα στα χειριστήρια του PHTWY, Italy 14/10/09




Λίμνη πάνω στα οροπέδια των Απέννινων όρων, Italy 14/10/09



Το FRZ VOR/DME βοήθησε αρχικά για την επιβεβαίωση θέσης μέχρις ότου αποκαταστάθηκε καλή επαφή με το BOA VOR/DME. Πλησιάζοντας την Μπολόνια ξεκινήσαμε κάθοδο και βρεθήκαμε στο Sasso Marconi (S1 Ref. Point) στα 3500 και απο εκεί direct στο Ozzano της Μπολόνια. Πλησιάζοντας στα 2ΝΜ από το πανέμορφο αεροδρόμιο του Ozzano, το οποίο είχε επισκευτεί πλήρωμα του OOSKG πριν από 5 χρόνια, ερχόμαστε σε επαφή και περνάμε 1500 ανωθεν και ερχόμαστε τελική του 21 και προσγείωση στις 10:05 με 10-12Kts crosswind στο γρασιδένιο και βρεγμένο διάδρομο.



Το πανέμορφο αεροδρόμιο του Ozzano στην Bologna, Italy 14/10/09

Συνολική διάρκεια chock-to-chock 2:55, συνολική απόσταση LFMD-OZZANO 234NM, κατανάλωση 88lt, MOGAS πιο ακριβή από Ελλάδα και τέλη προσγείωσης μηδέν. Άψογη φιλοξενία και εξυπηρέτηση από τους ιδιοκτήτες. Ένα αεροδρόμιο που πρέπει να επισκεφτείς! Στο web site εμφανίζονται online πληροφορίες ακόμα και γα τη διαθεσιμότητα καυσίμου!

Σε λιγότερο από 50 λεπτά, αφού έχουν γίνει οι κατάλληλες συνεννοήσεις με τον νέο προορισμό μας το αεροδρόμιο της Φότζια, έχουμε εκκινήσει και 11:08 UTC απογείωση από τον 21, αριστερή στροφή και άνοδο. Για λίγο επαφή με το Bologna Approach και επόμενο σημείο η πόλη της Ίμολα. Περνάμε τα VFR Routes από το Forli και το Rimini στα 1000AGL σε επαφή με το Romanga Approach και στο Fossombrone Point μιλάμε με Ancona TWR. Περνάμε στα 17ΝΜ ΝΔ από την πόλη της Ancona στο West JESI (SW1 Point) και συνεχίζουμε ΝΑ με Brindisi Information ανερχόμενοι στα 3000. Ο καιρός αρχίζει να παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον στα 3000-3500 υπάρχει μια βάση SCT προς BKN. Στο Giulianova Point πλησιάζουμε την Pescara όπου διασταυρώνουμε την extended centerline του 22.



Διασταυρώνοντας την μακρά τελική του 22 του Α/Δ της Pescara (LIBP)
με το PHTWY, Italy 14/10/09



Ακολουθώντας πιστά τα VFR Routes της περιοχής στο Ortona Point μιλάμε ξανά με Brindisi Information και στο Forti Fortore Point συναντάμε το ουράνιο τόξο και πέρνουμε πορεία ΝΝΑ για το επόμενο σημείο κατερχόμενοι για τα 2000 και σε επαφή πλέον με Amendola Approach το οποίο μας εξουσιοδοτεί από το S. Severo προς το αεροδρόμιο της Foggia (LIBF) direct.



Συνάντηση με το ουράνιο τόξο πάνω από το Forti Fortore, Italy 14/10/09

Ερχόμενοι στο αριστερό υπήνεμο του 33 λαμβάνουμε πληροφορίες για την προσγείωση (άπνοια σχεδόν) και στις 13:55 στο έδαφος. Συνολική διάρκεια chock-to-chock 3:00, συνολική απόσταση OZZANO-LIBF 258NM, κατανάλωση 95lt, AVGAS πιο ακριβή από Ελλάδα και handling σχετικά σε μέτρια τιμή.

Την Πέμπτη 15/10/09 αφού έχουμε λάβει αναλυτική μετεωρολογική ενημέρωση υπάρχει προβληματισμός για τις επικρατούσες συνθήκες που πιθανόν να συναντούσαμε στην Κέρκυρα, για αυτό και έγινε αναλυτικός σχεδιασμός σε περίπτωση εξαιρετικής κακοκαιρίας στο αεροδρόμιο προορισμού. Το Pre-flight inspection έγινε με φακό στις 04:10 UTC και το σχέδιο πτήσης κατατέθηκε για απογείωση στις 04:40 συνθήκες VFR night. Παρόλα αυτά ο πάγος πάνω στα φτερά και στην ουρά του α/φους δεν μας έκανε τα χατήρια με αποτέλεσμα η απογείωση να γίνει στις 06:11 UTC.



Το Pre-flight inspection ολοκληρώθηκε με φακό στις 04:10 UTC, ο πάγος όμως
μας κράτησε στο έδαφος, Foggia (LIBF), Italy 15/10/09


Με αριστερή στροφή και άνοδο στα 1000AGL ακολουθώντας τα VFR Routes της περιοχής διασχίζουμε την CTR της Amendola μέχρι το Trani Rep. Point όπου αλλάζουμε συχνότητα με το Bari Approach. Διασταυρώνουμε χωρίς κανένα πρόβλημα την CTR του Bari και στο Mola di Bari περνάμε στην περιοχή του Brindisi την οποία διασταυρώνουμε στα σημεία Ostuni, S. Vito Dei Normanni, Mesagne, S. Pietro Vernotico και Trepuzzi. Στη συνέχεια σε επαφή με το Brindisi Information ερχόμαστε στον αεροδιάδρομο L995 στη radial 124 του BRD VOR/DME η οποία οδηγεί direct στο KRK VOR/DME. Ανερχόμενοι στα 5500 περνάμε τις ακτές της Νοτιοανατολικής Ιταλίας και είναι πλέον διακριτά τα νησάκια βοριοδυτικά της Κέρκυρας. Προχωρώντας στον L995 στο σημείο Tigra (FIR Boundary point) αλλάζουμε συχνότητα και μιλάμε με Kerkyra Approach. Στους Οθωνούς κατερχόμαστε στα 4000 και στη συνέχεια στα 2000 πάνω από τις ακτές της βοριοδυτικής Κέρκυρας. Ο καιρός απολύτως κανένα πρόβλημα, ευτυχώς οι προγνώσεις ήταν κάπως απαισιόδοξες. Περνάμε άνωθεν από το αεροδρόμιο στα 1500 και στο δεξί υπήνεμο του 35, προσγείωση στις 08:55 UTC. Συνολική διάρκεια chock-to-chock 3:00, συνολική απόσταση LIBF-LGKR 248NM, κατανάλωση 90lt, AVGAS και handling κατά γνωστά ελληνικά δεδομένα..

Το ταξίδι έφτανε στο τέλος του και ο καιρός χειροτέρευε στην κεντρική και δυτική Ελλάδα. Για το ταξίδι για τα Μέγαρα επιλέχθηκε διαδρομή πάνω από διαδρόμους και συγκεκριμένα KRK VOR->ARX VOR->IXONI->PIKAD. Η απογείωση στην Κέρκυρα έγινε στις 11:17 UTC και με πορεία 139 περάσαμε το KRK VOR/DME κατευθυνόμενοι προς την περιοχή της Πρέβεζας. Σταθερά στα 3500 o καιρός δεν μας προκαλούσε κανένα πρόβλημα αν και η βάση ήταν σχετικά χαμηλή (3500-4000), η ορατότητα όμως ήταν αρκετά καλή και πάνω από 20ΝΜ. Περνώντας 35ΝΜ νότια και δυτικά της Πρέβεζας αλλάζουμε συχνότητα και μιλάμε με Andravida Approach. Έχοντας καλή επαφή με το ARX VOR περνάμε πάνω από τον Άραξο και συνεχίζουμε για Πάτρα, Ρίο και IXONI. Abeam Πάτρας η ορατότητα πέφτει, η βάση νεφών χαμηλώνει και έχουμε ισχυρές αναταράξεις, ενώ αλλάζουμε συχνότητα και μιλάμε με Athens Information. Από IXONI προς PIKAD το ύψος πτήσης κυμαινόταν από 1500-800ft λόγω μεταβλητής βάσης νεφών. Περνάμε Λέχαιο-Κόρινθο στα 900-1000ft και συνεχίζουμε προς Dapori όπου πέρνουμε πορεία για το αεροδρόμιο των Μεγάρων με το οποίο ερχόμαστε σε επαφή στα 4ΝΜ ΝΔ. Το PHTWY προσγειώθηκε στα Μέγαρα στις 13:55 UTC στο διάδρομο 08, υπό ελαφριά βροχόπτωση. Συνολική διάρκεια chock-to-chock 2:50, συνολική απόσταση LGKR-LGMG 223NM.

Συμπερασματικά, ένα ταξίδι συνολικής απόστασης 1620ΝΜ (Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα), εκτελέστηκε μέσα σε 3 ημέρες (13-15/10/09), μήνα Οκτώβριο, συνολικής Διάρκειας Chock-to-Chock 19:40, καταναλώθηκαν λιγότερο από 600lt καυσίμου, και 4 Qts λιπαντικών και τα σκέλη εκτελέσθηκαν ακριβώς όπως είχαν σχεδιασθεί χωρίς καμία καθυστέρηση παρόλο τις δύσκολες σε πολλά σημεία καιρικές συνθήκες. Χρησιμοποιήθηκαν οι χάρτες EB/EH, LF-2, LF-4, LI-1, LI-2, LI-3 VFR της Jeppesen και ο κλασικός TPC G3A, τα trip kits France και Italy, αλλά και πολλές πληροφορίες από τα AIP της Ολλανδίας και Βελγίου που πρόσβαση έχουν όλοι δωρεάν στο internet. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του αεροσκάφους περιελάμβανε 2 NAV/COM, ILS, ADF, DME, X-ponder, Audiopanel, Intercom. Ο γενικός σχεδιασμός του ταξιδίου είχε γίνει εβδομάδες νωρίτερα και η ολοκλήρωση του nav log γινόταν λίγες ώρες πριν ή και κατά τη διάρκεια της πτήσεως! Να σημειώσουμε ότι ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΣΗ GPS, πράγμα που αποδεικνύει ότι η σωστή σχεδίαση και μελέτη της πτήσης πριν την πτήση, η καλή ανάγνωση χάρτη, η σωστή χρήση των ραδιοναυτιλιακών βοηθημάτων, η τήρηση χρόνου και ίχνους, και ουσιαστικά η πραγματική αγάπη για πτήση είναι τα απαραίτητα συστατικά που οδηγούν στην επιτυχημένη και ασφαλή εκτέλεση μιας πτήσης ναυτιλίας, είτε αυτή είναι Lelystad - Megara, είτε είναι Τατόι - Αλιβέρι..

Επιπλεόν, πετώντας στους ευρωπαικούς εναέριους χώρους έγινε σαφές ότι η κατηγοριοποίηση των χώρων αυτών με τη σωστή σχεδίαση των τοπικών VFR Routes επιτρέπει την κυκλοφορία ελαφρών αεροσκαφών σε περιοχές με έντονη κυκλοφορία (Brussels, Marseille, Nice, Genova κλπ) χωρίς κανένα πρόβλημα για κανένα εμπλεκόμενο μέρος, και χωρίς καμία περιττή καθυστέρηση. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλο το ταξίδι ακόμη και στις περιοχές με την πιο έντονη κυκλοφορία το πλήρωμα του PHTWY δεν εκτέλεσε ούτε ένα orbit σε κανένα αεροδρόμιο!


Το ΔΣ της Αερολέσχης Μεσογείων θέλει να ευχαριστήσει όλους όσους βοήθησαν με οποιονδήποτε τρόπο να αποκτηθεί αυτό το αεροπλάνο και να φτάσει στην Ελλάδα από την Ολλανδία. Ειδικές ευχαριστίες στους Ρήγα Ιάσονα μέλος ferry πληρώματος, Μητροβγένη Στάθη και Δημήτρη μηχανικούς αεροσκαφών για τον πρώτο έλεγχο που εκτέλεσαν στα τέλη Ιουλίου 2009 στο Lelystad, τον εκπ/τη πτήσεων Domeniconi Papadakis Alessio για τις πληροφορίες για τον γενικό σχεδιασμό του ταξιδίου, και φυσικά τους ιδιοκτήτες και το προσωπικό του Α/Δ Ozzano της Μπολόνια για την εξαιρετική φιλοξενία και υποδοχή!